Poppy Fields

Hejsan Svejsan.
Nu har jag suttit här ett tag och försökt hitta låten Prospekts March/Poppyfields på YouTube. Det fanns ingen "rolig" så jag bestämmde mig för att för en gångs skull inte ladda upp en film med inlägget så det fick bli en bild istället.

Jag tror att betydelsen bakom den här låten kommer från just alla "fields" där människor som var med och krigade i andra världskriget ligger begravda. I England har dom enviss tid på året då de delar ut poppys. Min dator känner inte för att ladda upp en till bild så om ni undrar hur en poppy ser ut så är mitt tipps till er att ni går in på google och söker på just "poppy";). Jag har en poppy kvar från när jag bodde i England som sitter i en av mina krukor i fönstret. Blommorna som delar ut är ju inte äkta, de är av papper så då kanske ni fattar hur min poppy har kunnat hålla så länge:P

Den här låten är hur svår som helst att förklara för att jag förstår den inte helt själv, det är upp till en själv att bilda en egen uppfattning men jag tycker i alla fall att ni ska ge låten en chans, eller flera, funkar alltid;)

Det var det som jag ville dela med mig av idag och så vill jag även säga grattis till mina vänner, ena paret har 1 månad och andra har 9 tror jag:S. Hur som helst så vill jag säga grattis!;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0