Veckans Band!

Halooba!

Tänkte att det var dags att få någon slags ordning på bloggen eftersom jag typ vill förändra den helt så jag började med ny bakrund och header. Mina redigerings skills ligegr inte på topp men jag fick i alla fall fram en bild;) Om ni undrar så använder jag gimp eftersom att jag har en linux dator.

Men nog med det. Veckans band/artist är något som jag ska försöka hålla mig till och uppdatera varje dag (minst 4-5 dagar i veckan i alla fall;)) .

Jag har suttit och funderat på vilket/vilken band/artist som det ska bli och gått egenom min mil långa spellista på datan tills jag insåg att en skön start vore att välja ett skönt band som är lätt att skriva om. Just nu lyssnar jag mycket på engelsk "rock" men om jag skulle ta ännu ett sånt band så skulle det inte vara så skoj för dom som absolut adrig skulle kunna tänka sig att lyssna på de:P Jag har ju redan skrivit om The View;)

Mitt val av band blev Coldplay! Ni tänker säkert "men hallå! dom är ju också från England!". Även om de är det har deras musik en helt annat stil än t.ex. Arctic Monkeys. Så de så!

Den första låten jag hörde med dom var nog Clocks, det var länge sen, enligt mig:P Det är en höjdare som varenda kotte på jorden känner igen. Coldplays musik skulle jag vilja stämpla som "äkta". Även om de har de underligaste texterna i vissa av deras låtar så finns det ju alltid någonting bakom dom som döljer sig. Vissa låtar förstår man mer än andra men det är ju nästan så med varenda band. Men inte för pop-sångare. Det ända dom sjunger om är Love, heartbreak & sex. Inte sant? Enligt mig i alla fall:P

Under den tiden som jag lyssnat på Coldplay så har jag hittat många favoriter. Det roliga är att om jag hittar en låt jag gillar säger jag genast att det är min favorit vilket leder till att jag har över tusen favorit låtar:P

En av mina favoriter är låten Yellow som jag hörde innan jag visste att det var Coldplays låt. Och så gillar jag den för att just "yellow" är min favoritfärg men låten är bättre en färgen så ni vet;) Jag vill i alla fall dela med mig av denna sköna låt live! Dubbelt så bra helt enkelt!:D här har ni den:

 

Coldplay - Yellow (Live in Sydney)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0